Vakantieparken Nederland

Een weekendje naar TopParken Landgoed de Scheleberg

Wakker worden in de wetenschap dat je een weekend op vakantie gaat is al heerlijk. Bovendien zijn de weergoden ons gunstig gezind. De weersvoorspelling belooft blauwe luchten met temperaturen boven de 20 graden. Ja, wij hebben er allemaal megaveel zin in! Na een rit van een kleine twee uur komen wij aan het bij TopParken Landgoed de Scheleberg.

TopParken Landgoed de Scheleberg

Lunteren

Het vakantiepark is gelegen midden in de natuur tussen de bomen. Zowel op het vakantiepark als in de omgeving is echt van alles te doen.

Beschikbaarheid en prijzen Meer informatie

Het eerste wat opvalt is de schitterende entree. Door de bomen is de mooie vijver goed te zien. En achter de vijver liggen de receptie en het restaurant. Na een vlotte incheck krijgen wij villa 538 toegewezen van de vriendelijke dame bij de receptie. Er is meer dan genoeg ruimte bij onze villa om twee auto’s te parkeren. Dat komt goed uit, want we krijgen later dit weekend nog bezoek!

Onze villa

De voordeur is nog niet open of de kids schieten naar binnen in de villa, opzoek naar een slaapkamer. Normaal gesproken is dat bij ons wel een dingetje, maar deze keer is het snel geregeld. Op de eerste verdieping zijn namelijk drie slaapkamers. Met de kinderen boven, blijft voor ons de slaapkamer beneden over. Dat is geen probleem, want deze heeft een aansluitende badkamer en een eigen televisie, ideaal dus. Verder is er op de begane grond een gezellige zithoek met sfeerhaard, een heerlijk terras met schitterend uitzicht en een ruime keuken waarin het aan niets ontbreekt.

De villa

Zithoek

Slaapkamer beneden met TV

Één van de drie slaapkamers boven
bed

Uitzicht vanaf het terras

Restaurant

We besluiten de eerste avond lekker bij het restaurant te gaan eten. Op het park bevindt zich het restaurant @thepark Asia. De menukaart bevat veel Aziatische gerechten zoals Pokébowls, sushi of heerlijk geroosterd varkensspek. Maar er staan ook spareribs of een heel bijzondere dry aged Ribeye op het menu. Keuze genoeg voor iedereen dus.

Na een heerlijke avond tafelen keren we terug naar onze villa. De kinderen gaan naar bed en wij kijken nog een aflevering van onze favoriete serie in bed.

Het zwembad, de speeltuin en de voetbalkooi

De eerste ochtend begint met een kopje koffie op het terras, waarbij we uitkijken over een gedeelte van het park. Daarna ga ik met de kinderen verse broodjes halen en genieten we van een heerlijk ontbijt. Tijdens het ontbijt bespreken we wat we het eerste gaan doen. Met dit schitterende weer is de keuze snel gemaakt: het buitenzwembad. Na een verfrissende duik en de nodige waterpret valt de jongens wat anders op.

Naast het zwembad bevindt zicht een gloednieuwe speeltuin en een speciale voetbalkooi. Gelukkig hebben wij de meegenomen op vakantie. De rest van de middag hebben we geen omkijken meer naar de jongens. Er zijn nog veel andere kinderen dus het eerste partijtje voetbal is al snel begonnen. Omdat de speeltuin naast het zwembad ligt kunnen wij gelukkig nog wel een oogje in het zeil houden. Met deze temperaturen zijn een verkoelend ijsje of een verfrissend drankje geen overbodige luxe. Gelukkig is er een snackcorner naast het zwembad.
De nieuwe speeltuin is trouwens een aparte vermelding waard. Er zijn veel speeltoestellen en de speeltuin is ruim opgezet. Er is voor de kinderen van alles te doen, klauteren en klimmen, een mooie zandbak en ze kunnen er zelfs van de kabelbaan.

Rondje park

Op de terugweg naar onze villa lopen we een rondje over het vakantiepark. Wij vinden het altijd even leuk om het hele park te bekijken. Wat ons als eerste opvalt is de schitterende groen- en bosrijke omgeving van het park. Omdat het park niet omheind is, kan je ook zo de bossen inlopen. Dat is wel een gave ervaring en hebben wij nog nooit meegemaakt. Verder is het heerlijk rustig op TopParken Landgoed De Scheleberg en het vrolijke gekwetter van de vogels zorgt voor een ontspannen gevoel. Daarnaast zien we veel verschillende soorten villa’s. De ene wat groter dan de ander, met soms een jacuzzi en/of een sauna in de tuin.

BBQ

Teruggekeerd bij de villa wordt op dat moment ons BBQ-pakket bezorgd. Deze hadden we bij de boeking van de villa al online besteld. Vanavond komen er vrienden eten, dus de BBQ-service komt goed uit. Naast heerlijke stukken vlees en vis ontbreken ook de heerlijke salades en het stokbrood niet. En maak je geen zorgen, je hoeft zelf geen barbecue mee te nemen, er wordt namelijk een gasbarbecue bij geleverd.

De omgeving

Op zondag besluiten we ’s ochtends een stuk van de omgeving te verkennen. Hoewel er een aantal mooie wandelroutes zijn besluiten we vier fietsen te huren en kiezen één van de prachtige routes over de Veluwe. Na een tocht van een uur of 3 keren we terug op het park en is het tijd voor de lunch. Vrijdagavond had ik al gezien dat er ook een aantal heerlijke gerechten op de lunchkaart stonden, dus we gaan wederom naar het restaurant. De kinderen nemen een tosti, manlief is altijd te porren voor kroketten op brood en zelf neem ik de Mongolische Kip met frites.

Na de lunch willen de kinderen nog een keer naar het zwembad en de speeltuin. Zelf blijf ik bij het huisje, waar ik op het terras, in alle rust, nog even kan genieten van een goed boek.

Tot slot

Omdat de kinderen maandagochtend weer naar school moeten vertrekken we zondagavond. Dat is geen probleem want we hebben een heerlijk weekend gehad. We zijn tot rust gekomen, hebben heerlijk gegeten en genoten van het zwembad. Ik kan maar één ding zeggen: Topparken, wat een topplek!